دسته‌ها
اخبار موسیقی موسیقی کلاسیک موسیقی و تجسمی

شبِ خوشِ «سرزمین‌های سپید» در تالار وحدت

به گزارش سایت خبری راوی هنر به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، «سرزمین‌های سپید» نخستین کنسرت زمستانی ارکستر سمفونیک تهران بود که با اجرای قطعه کاپریچیو آذربایجان اثر آهنگساز معروف فکرت امیرف آغاز شد. پس از آن، ارکستر قطعه آداجیو از باله اسپارتاکوس به آهنگسازی آرام خاچاطوریان را (با تنظیم دیوید استون برای ارکستر) نواخت.
در ادامه قطعه چهارگاه اثر استاد حسن کسایی با بازآفرینی نیما فرهمند بافی اجرا شد.
سپس با اجرای والس تریست، اثر شماره 44 به آهنگسازی ژان سیبلیوس بخش نخست کنسرت به اتمام رسید.
پس از استراحتی کوتاه، کنسرت با اجرای فنلاندیا، اثر شماره 62 ژان سیبلیوس ادامه یافت.
اجرای قطعه رومئو و ژولیت یکی از معروفترین آثار پیوتر ایلیچ چایکوفسکی پایان‌بخش این برنامه بود؛ ارکستر سمفونیک تهران فانتزی اورتور در سی مینور (شماره 24) از قطعه رومئو و ژولیت را نواخت و با استقبال و تشویق تماشاگران روبه‌رو شد.
پس از پایان اجرا و با تشویق‌های پیاپی مخاطبان حاضر در سالن، حامد گارسچی به روی صحنه بازگشت و ارکستر را برای نواختن قطعات بیز، رهبری کرد.
در شب نخست هنرمندانی چون هادی آرزم، شریف لطفی و پدرام فریوسفی به تماشای اجرای ارکستر سمفونیک تهران نشستند.
محمدرضا کریمی (کنسرت مایستر)، امیر مینوسپهر، فرزاد صیدی، عرفان شریف‌زاده، فرمهر حسن بیگلو، هومن جلالت، سینا صالحی، هورام ترابی، حسن ملکی، فرید ذاکری، درسا میناسازی، سجاد صالح‌آبادی، سارا قاسمی (ویولن یک)، مونیکا لران، مهوش عسگری، پیمان شامی، عرفان وکیلی، سارا بیرام‌زادگان، موژان میرزایی، علیرضا گلستانه، ملیکا زاده‌محمدی، حمید خدایی، فرناز زندیه، عرفان جاویدنیا، امیر مهزیار قاسمی (ویولن دو)، امین زمان‌خان، پژمان اختیاری، آتنا زنگنه، زهرا عبداله‌زاده، مسعود پوربخت، آریان زمانی، روشا گواهی (ویولا)، مجید اسماعیلی، ماکان خویی‌نژاد، شهرزاد مجد، زهرا کتابی، هلیا پورکریمی، روژان فلاح‌بردبار، هستی علیزاده، عرفان فیجان (ویولنسل)، مهدی کلانتری، پروانه انارکی، محمدرضا جبار، آوا پویاکاشانی، کوروش ملکی و نازنین احمدی (کنترباس) نوازندگان ارکستر در بخش سازهای زهی را تشکیل می‌دادند.
همچنین در بخش سازهای بادی ماه‌سیما فلاحی، غزاله میرزازاده، فرزانه اسدی (فلوت)، فراز فراست‌پور (پیکولو)، آرین قیطاسی، نازنین احمدزاده (ابوا)، مینلی دانلیان، پگاه ولی‌خانی، گلرخ رجایی (کلارینت)، رهام ایران‌خواه (کلارینت باس)، علیرضا متوسلی‌داراب، فرشاد محمدی (فاگوت)، هومان باقی، نرگس تقی‌پور، روژینا صادقی، امیرحسین گرگین، پارمیدا بهادران (هورن)، علی ضرابی، کامیار ماندگاریان، امیررضا صالحی (ترومپت)، سپهر عباسی، آرین خدایار (ترومبون)، بهار مسیب نژاد (ترومبون باس) و بابک میردادیان (توبا) حضور داشتند.
دیبا والی (هارپ)، آرمان فتاحی (پیانو)، محمدرضا پناهی‌نژاد (تیمپانی)، ماهان ببری، عرفان فرشی‌زاده و مهیار منتظم صدیق (پرکاشن) دیگر نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران بودند.
ارکستر سمفونیک تهران امشب (نوزدهم دی ماه) نیز کنسرت «سرزمین‌های سپید» را با رهبری حامد گارسچی در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

دسته‌ها
اخبار موسیقی موسیقی کلاسیک موسیقی و تجسمی

«سرزمین‌های سپید» اجرای زمستانی ارکستر سمفونیک تهران

به گزارش سایت خبری راوی هنر به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، حامد گارسچی که پیش از این در تیرماه 1401 ارکستر سمفونیک تهران را در تالار وحدت روی صحنه برده بود، در همکاری دوباره‌ای با این ارکستر، قطعاتی مشهور از موسیقی کلاسیک جهانی را رهبری می‌کند.
در کنسرت پیش رو ارکستر سمفونیک تهران آثاری از پیتر چایکوفسکی، آرام خاچاطوریان، فکرت امیرف و ژان سیبلیوس را اجرا می‌کند.
حامد گارسچی رهبر ارکستر و پیانیست متولد ۱۳۶۴ است. او تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس در رشته پیانو و نوازندگی کلارینت در ایران سپری کرد و پس از آن برای تحصیل در رشته رهبری ارکستر به شهر کلن آلمان رفت. گارسچی سابقه همکاری با ارکسترهای معتبر از جمله ارکستر کنسرواتوار کلن، ارکستر جوانان وتسلار را درکارنامه کاری خود دارد و در حال حاضر رهبر دائمی ارکستر جوانان شهر کلن و ارکستر جوانان وتسلار است.
ارکستر سمفونیک تهران از ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ دی ماه، کنسرت «سرزمین‌های سپید» را با رهبری حامد گارسچی در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.
بلیت این برنامه از طریق سایت هنرتیکت در دسترس علاقه‌مندان است.

خروج از نسخه موبایل