دسته‌ها
اخبار اخبار تئاتر تئاتر تئاتر و سینما نمایش های روی صحنه نمایش های روی صحنه تهران

رضا بابک و آزیتا حاجیان در افتتاحیه نمایش «اُطربمو»؛ هنر، نسخه‌ای شفابخش برای انسان

افتتاحیه نمایش «اُطربمو» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی‌عباس با حضور رضا بابک و آزیتا حاجیان در تالار حافظ برگزار شد. در این مراسم، دو هنرمند پیشکسوت با اشاره به ارزش هنر و محتوای اثر، از نقش تئاتر در انسان‌سازی و بازتاب فرهنگی سخن گفتند.

به گزارش سایت خبری راوی هنر به نقل از روابط‌عمومی، آیین افتتاحیه نمایش «اُطربمو» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی‌عباس با حضور رضا بابک و آزیتا حاجیان، شامگاه یکشنبه ۲۰ مهرماه در تالار حافظ برگزار شد.

رضا بابک در این مراسم با قدردانی از خلاقیت کارگردان گفت: استفاده امیر مشهدی‌عباس از اشعاری که سینه‌به‌سینه از مطربان و بازیگران گذشته به ما منتقل شده، بسیار ارزشمند است. این اشعار مرا به یاد زنده‌یادان عزت‌الله انتظامی و مرتضی احمدی انداخت.

او افزود: من افتخار داشتم در دو کار با استاد مرتضی احمدی عزیز همکاری کنم. ایشان استاد این اشعار بودند. هنوز نواری از او دارم که ترانه‌های لاله‌زار قدیم را در آن خوانده است؛ اشعاری بسیار زیبا و انتقادی که در تئاتر لاله‌زار و تئاتر سعدی اجرا می‌شدند، همان سالن‌هایی که متأسفانه امروز جای خود را به مغازه‌های الکتریکی داده‌اند.

بابک در ادامه با اشاره به بازی‌های نمایش «اُطربمو» گفت: این نمایش بازیگران توانمندی دارد که بدون استفاده از دیالوگ، تنها با اصوات، بدن و میمیک چهره، احساسات خود را به مخاطب منتقل می‌کنند.

او تأکید کرد: تئاتر و تمام هنرها انسان‌ساز هستند. اگر می‌خواهیم جامعه‌ای خوب، عادل و زیبا داشته باشیم، باید از هنر بهره‌مند شویم. از پدر و مادرها خواهش می‌کنم فرزندانشان را با هنر آشنا کنند؛ زیرا هنر، مسکن و نسخه‌ای شفابخش برای انسان است.

در ادامه، آزیتا حاجیان نیز ضمن قدردانی از گروه اجرایی، اظهار کرد: آقای مشهدی‌عباس کارگردان بسیار خوبی در حوزه کودک و نوجوان است و آثار درخشانی در این زمینه دارد. بسیاری از هنرمندانی که سال‌ها برای کودکان کار می‌کردند، امروز از این حوزه فاصله گرفته‌اند، اما او همچنان در این مسیر فعال است.

او افزود: من نیز مدتی است پیشنهادی برای کار در حوزه کودک نداشته‌ام، اما هرگز آن را فراموش نکرده‌ام. نمایش «اُطربمو» متنی خوب و پرظرفیت دارد که فرصت‌های طلایی برای بازی و کارگردانی در آن نهفته است.

نمایش «اُطربمو» با بازی سعید حاجی‌حیدری و محسن ابوالفتحی، هر شب ساعت ۱۸:۴۵ در تالار حافظ روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این اثر را از طریق سامانه «تیوال» تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل