دسته‌ها
اخبار ارکستر ارکستر سمفونیک بنیاد رودکی کنسرت موسیقی موسیقی کلاسیک موسیقی و تجسمی

ارکستر سمفونیک تهران، تالار وحدت را به «اکتبر ۱۹۰۴» برد

ارکستر سمفونیک تهران در آخرین اجرای تابستانی خود با رهبری نصیر حیدریان و تکنوازی کلارینت مینلی دانلیان، کنسرت «اکتبر ۱۹۰۴» را در تالار وحدت روی صحنه برد و قطعاتی از مالر، موتزارت و شومان را اجرا کرد.

به گزارش سایت خبری راوی هنر، ارکستر سمفونیک تهران در آخرین اجرای تابستانی خود شامگاه پنج‌شنبه و جمعه، ۲۰ و ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۴، با رهبری نصیر حیدریان و تکنوازی کلارینت مینلی دانلیان، کنسرت «اکتبر ۱۹۰۴» را در تالار وحدت روی صحنه برد.

در این کنسرت قطعاتی از گوستاو مالر، ولفگانگ آمادئوس موتزارت و روبرت شومان اجرا شد. برنامه با «آداجیو از سمفونی شماره ۵» اثر گوستاو مالر آغاز شد و در ادامه «کنسرتو کلارینت در لاماژور» از آخرین ساخته‌های کامل‌شده موتزارت با همراهی تکنوازی کلارینت نواخته شد که با استقبال و تشویق مخاطبان همراه بود.

در بخش دوم، نخستین اثر سمفونیک روبرت شومان یعنی «سمفونی شماره ۱ در سی بمل ماژور» مشهور به «بهار» به اجرا درآمد. انتخاب عنوان «اکتبر ۱۹۰۴» برای این کنسرت به دلیل نخستین اجرای عمومی سمفونی شماره ۵ مالر در اکتبر همان سال است.

این اجرا با حضور جمعی از هنرمندان برجسته همچون مسعود کیمیایی، ابوالحسن داودی، جاوید مجلسی، ناصر رحیمی، بهرام جمالی، مانی جعفرزاده، پانیذ فریوسفی، محمدعلی مرآتی و پوریا اخواص برگزار شد.

نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در این کنسرت متشکل از گروه پرشمار زهی شامل محمدرضا کریمی (کنسرت‌مایستر)، فرزاد صیدی، احسان شامی، عرفان شریف‌زاده، فرمهر حسن‌بیگلو، هومان جلالت، سینا صالحی، فرید ذاکری، سجاد صالح‌آبادی، آناهیتا عظیمی و جمعی دیگر از نوازندگان ویولن یک، ویولن دو، ویولا، ویولنسل و کنترباس بودند. همچنین نوازندگانی در سازهای فلوت، ابوا، کلارینت، فاگوت، هورن، ترومپت، ترومبون، هارپ و تیمپانی همراهی ارکستر را بر عهده داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل