دسته‌ها
اخبار اخبار روز ارکستر بنیاد رودکی موسیقی سنتی موسیقی و تجسمی

ارکستر «مهدی غلامی» با سه بخش موسیقایی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود

ارکستر «مهدی غلامی» در تاریخ هفتم خردادماه ۱۴۰۴ با اجرای رپرتواری متنوع در سه بخش موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی محلی و موسیقی مقامی، در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. در این کنسرت هنرمندانی چون کیوان ساکت، اتابک عطری، سیروان شعبانی و جمعی از نوازندگان شناخته‌شده حضور دارند.

به گزارش سایت خبری راوی هنر، ارکستر «مهدی غلامی» روز چهارشنبه هفتم خردادماه ۱۴۰۴ از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهد پرداخت. این کنسرت در سه بخش مختلف شامل موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی محلی و موسیقی مقامی برگزار می‌شود و کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده شناخته‌شده موسیقی ایرانی، در بخشی از این برنامه حضور دارد.

در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی، ارکستر وزیری به رهبری و آهنگسازی کیوان ساکت و خوانندگی اتابک عطری، قطعاتی چون «خاک وطن»، «یک خانه پر زمستان»، «باران» و «هامون» را اجرا می‌کند. نوازندگان این بخش شامل سالار زمانیان و کیارش ساکت (تار)، وحید سلیمانی‌نژاد و اشکان مرادی (کمانچه)، علی آقامحمدی (تارباس)، مرجان مهربان (قانون) و سیاوش ساکت (تنبک) هستند.

در بخش موسیقی محلی، قطعاتی چون «شوق وصل»، «بالابرزان» و چند قطعه به صورت همنوازی اجرا می‌شود. محسن کیهان‌نژاد (سرنا و دف)، مجید ملکی (تنبک و دهل)، کیارش بیات (تار و تارباس)، امین رضایی‌راد (درام) و دیگر نوازندگان در این بخش حضور خواهند داشت.

بخش موسیقی مقامی نیز با اجرای قطعاتی از جمله «رقص دف»، «دیدار» و «فریاد» همراه خواهد بود که برخی از آن‌ها از ساخته‌های بزرگان موسیقی مقامی و برخی از آثار مهدی غلامی هستند. در این بخش، سیروان شعبانی و حیدر حیدری (تنبور) و علیرضا حسن‌نیا (خواننده) به اجرای برنامه می‌پردازند.

در هر سه بخش این کنسرت، گروه کر با هفتاد خواننده و پنجاه نوازنده دف نیز هنرنمایی خواهند کرد.
بلیت این اجرا از طریق سایت «ایران کنسرت» قابل تهیه است.

یک پاسخ به «ارکستر «مهدی غلامی» با سه بخش موسیقایی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل