به گزارش سایت خبری راوی هنر، ارکستر ملی ایران با اجرای اوورتور «رستمزاد» به آهنگسازی و رهبری میهمان امیر پورخلجی و روایت باران نیکراه، طی دو شب ۷ و ۸ مهرماه ۱۴۰۴ در تالار وحدت روی صحنه رفت. این اجرا که بر اساس روایتهای شاهنامه فردوسی ساخته شده بود، در ۱۷ پرده داستان زندگی زال و پیوند او با رودابه را روایت کرد و در نهایت با «رستمزاد» به اوج رسید.
این کنسرت با پرولوگی کوتاه آغاز شد و با همراهی نوازندگان و روایت زنده، فضایی متفاوت برای علاقهمندان موسیقی و ادبیات فارسی رقم زد. از نکات ویژه این اجرا، حضور نوازندگان سازهای بادی در بالکنهای تالار وحدت بود که رهبر ارکستر در بخشهایی از برنامه بهطور ویژه آنها را رهبری میکرد.
این اجرا با استقبال چشمگیر هنردوستان همراه شد و توانست یکی از شبهای بهیادماندنی موسیقی در تالار وحدت را رقم بزند.

















































