به گزارش سایت خبری راوی هنر، ارکستر سمفونیک تهران در شبهای پنجشنبه و جمعه، ۲۰ و ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۴، با رهبری نصیر حیدریان روی صحنه تالار وحدت رفت و کنسرتی متفاوت با عنوان «اکتبر ۱۹۰۴» را اجرا کرد.
این برنامه قرار بود در خردادماه برگزار شود اما وقوع جنگ ۱۲ روزه تحمیلی موجب تعویق آن شد. در این اجرا، قطعاتی از سه آهنگساز برجسته موسیقی کلاسیک جهان شامل گوستاو مالر، ولفگانگ آمادئوس موتزارت و رابرت شومان برای مخاطبان نواخته شد.
سمفونی شماره ۵ از گوستاو مالر، کنسرتو کلارینت در لا ماژور اثر موتزارت با حضور مینلی دانلیان بهعنوان تکنواز کلارینت، و همچنین سمفونی «بهار» از روبرت شومان، سه قطعه اصلی این کنسرت بودند.
گفتنی است سمفونی شماره ۵ مالر در سالهای ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۲ ساخته و نخستین بار در اکتبر ۱۹۰۴ اجرا شد؛ موضوعی که دلیل انتخاب عنوان «اکتبر ۱۹۰۴» برای این کنسرت بود.

















































