• امروز : شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Saturday - 27 June - 2026
آخرین اخبار 2195اخبار امروز : 0

اخبار مهم

موکب جنت‌الزهرا(س)؛ جلوه‌ای از خدمت عاشقانه به عزاداران حسینی/ خادمان موکب جنت‌الزهرا(س) در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و خدمت حسینی  ۲۵۰ سال با روضه؛ تکیه سادات اخوی روایتگر یک سنت ماندگار/چراغ روضه در تکیه سادات اخوی؛ از محرم تا فاطمیه «لاله کبود» از امشب در سینما آنلاین فیلم‌نت قوانین عشق بار دیگر روی صحنه رفت کنسرت “مرا عاشق‌تر کن “؛  با رهبری همایون رحیمیان شبی پر احساس در تهران / تک آهنگ ” روز و شب” آماده انتشار شد تکنیک و لحن از مولفه های ماندگاری مجری در اذهان است/ ماندگاری صدا در سادگی ، تخصص و مؤلف بودن شکل میگیرد رسانه‌ها، خط مقدم فرهنگ‌سازی حفظ حیات جنین / سقط‌های عمدی در بستر خانواده؛ چالشی پنهان سال انتظار برای تولد یک نمایش پرشور/ نمایش کمدی موزیکال “گیج و میج” با استقبال تماشاگران روی صحنه رفت   طنین «مرا عاشق‌تر کن…» در تالار وحدت / ارکستر موسیقی ملی ایران با سه نسل از خوانندگان روی صحنه رفت تهران و هویت شهری؛ محور هفتمین جشنواره تئاتر “شهر”/ جشنواره تئاتر “شهر”؛ پیوندی میان نسل‌ها و هویت تهران احمدجو: دریافت جایزه از رضا بابک افتخار بزرگی بود / جایزه جشنواره  تئاتر «شهر» هم خوشایند است و هم مسئولیت‌آور اجرای ویژه بانوان «پس از پروانگی» در تالار وحدت درگذشت بهرام بیضایی همزمان با سالروز تولدش بازیگر جدید تئاتر از راه رسید؛ فیدیبو آرت رکورد زد / «خون‌نگار» و «رامسس دوم» در صدر پرفروش‌ترین نمایش‌ها مکاشفه انسان در میدان «جنگ و صلح»؛ معرفی کتابی برای خواندن و شنیدن

14

شبِ خوشِ «سرزمین‌های سپید» در تالار وحدت

  • کد خبر : 4934
  • 19 دی 1403 - 15:30
شبِ خوشِ «سرزمین‌های سپید» در تالار وحدت
در نخستین شب از کنسرت «سرزمین‌های سپید»، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حامد گارسچی شامگاه سه‌شنبه 18 دی ماه در تالار وحدت روی صحنه رفت.

به گزارش سایت خبری راوی هنر به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، «سرزمین‌های سپید» نخستین کنسرت زمستانی ارکستر سمفونیک تهران بود که با اجرای قطعه کاپریچیو آذربایجان اثر آهنگساز معروف فکرت امیرف آغاز شد. پس از آن، ارکستر قطعه آداجیو از باله اسپارتاکوس به آهنگسازی آرام خاچاطوریان را (با تنظیم دیوید استون برای ارکستر) نواخت.
در ادامه قطعه چهارگاه اثر استاد حسن کسایی با بازآفرینی نیما فرهمند بافی اجرا شد.
سپس با اجرای والس تریست، اثر شماره 44 به آهنگسازی ژان سیبلیوس بخش نخست کنسرت به اتمام رسید.
پس از استراحتی کوتاه، کنسرت با اجرای فنلاندیا، اثر شماره 62 ژان سیبلیوس ادامه یافت.
اجرای قطعه رومئو و ژولیت یکی از معروفترین آثار پیوتر ایلیچ چایکوفسکی پایان‌بخش این برنامه بود؛ ارکستر سمفونیک تهران فانتزی اورتور در سی مینور (شماره 24) از قطعه رومئو و ژولیت را نواخت و با استقبال و تشویق تماشاگران روبه‌رو شد.
پس از پایان اجرا و با تشویق‌های پیاپی مخاطبان حاضر در سالن، حامد گارسچی به روی صحنه بازگشت و ارکستر را برای نواختن قطعات بیز، رهبری کرد.
در شب نخست هنرمندانی چون هادی آرزم، شریف لطفی و پدرام فریوسفی به تماشای اجرای ارکستر سمفونیک تهران نشستند.
محمدرضا کریمی (کنسرت مایستر)، امیر مینوسپهر، فرزاد صیدی، عرفان شریف‌زاده، فرمهر حسن بیگلو، هومن جلالت، سینا صالحی، هورام ترابی، حسن ملکی، فرید ذاکری، درسا میناسازی، سجاد صالح‌آبادی، سارا قاسمی (ویولن یک)، مونیکا لران، مهوش عسگری، پیمان شامی، عرفان وکیلی، سارا بیرام‌زادگان، موژان میرزایی، علیرضا گلستانه، ملیکا زاده‌محمدی، حمید خدایی، فرناز زندیه، عرفان جاویدنیا، امیر مهزیار قاسمی (ویولن دو)، امین زمان‌خان، پژمان اختیاری، آتنا زنگنه، زهرا عبداله‌زاده، مسعود پوربخت، آریان زمانی، روشا گواهی (ویولا)، مجید اسماعیلی، ماکان خویی‌نژاد، شهرزاد مجد، زهرا کتابی، هلیا پورکریمی، روژان فلاح‌بردبار، هستی علیزاده، عرفان فیجان (ویولنسل)، مهدی کلانتری، پروانه انارکی، محمدرضا جبار، آوا پویاکاشانی، کوروش ملکی و نازنین احمدی (کنترباس) نوازندگان ارکستر در بخش سازهای زهی را تشکیل می‌دادند.
همچنین در بخش سازهای بادی ماه‌سیما فلاحی، غزاله میرزازاده، فرزانه اسدی (فلوت)، فراز فراست‌پور (پیکولو)، آرین قیطاسی، نازنین احمدزاده (ابوا)، مینلی دانلیان، پگاه ولی‌خانی، گلرخ رجایی (کلارینت)، رهام ایران‌خواه (کلارینت باس)، علیرضا متوسلی‌داراب، فرشاد محمدی (فاگوت)، هومان باقی، نرگس تقی‌پور، روژینا صادقی، امیرحسین گرگین، پارمیدا بهادران (هورن)، علی ضرابی، کامیار ماندگاریان، امیررضا صالحی (ترومپت)، سپهر عباسی، آرین خدایار (ترومبون)، بهار مسیب نژاد (ترومبون باس) و بابک میردادیان (توبا) حضور داشتند.
دیبا والی (هارپ)، آرمان فتاحی (پیانو)، محمدرضا پناهی‌نژاد (تیمپانی)، ماهان ببری، عرفان فرشی‌زاده و مهیار منتظم صدیق (پرکاشن) دیگر نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران بودند.
ارکستر سمفونیک تهران امشب (نوزدهم دی ماه) نیز کنسرت «سرزمین‌های سپید» را با رهبری حامد گارسچی در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

لینک کوتاه : https://ravihonar.com/?p=4934

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi