به گزارش سایت خبری راوی هنر، بنیاد رودکی نتایج نهایی آزمون ارکستر سازهای ایرانی را که روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مردادماه ۱۴۰۴ در تالار رودکی برگزار شد، اعلام کرد.
بر اساس این اطلاعیه، پس از فراخوان رسمی بنیاد در مردادماه و ثبتنام بیش از ۲۰۰ نوازنده در سازهای قانون، تار، سنتور، کمانچه، عود، تنبک و نی، در نهایت ۱۱۶ نفر واجد شرایط حضور در آزمون حضوری شناخته شدند. این آزمون در حضور هیئت داوری و با اجرای رپرتوار مشخصشده برگزار شد و پس از ارزیابی تخصصی، ۱۱ نوازنده به عنوان اعضای منتخب معرفی شدند.
اسامی پذیرفتهشدگان نهایی به شرح زیر است:
۱. آرش پورمحمدی (تار)
۲. شهرزاد سپهری شایان (تار)
۳. علی محمد افتخاری (تار)
۴. مرتضی سلطانی (بمتار)
۵. حسین خواص (سنتور)
۶. آیناز رائی (قانون)
۷. بهزاد گلشنی (کمانچه)
۸. دانیال نرجآبادی (کمانچه)
۹. آیین موسویزاده (کمانچه)
۱۰. حسین شهریاری (کمانچه آلتو)
۱۱. عسل شاکری (قیچک)
گفتنی است در بخش سازهای عود، تنبک و نی هیچ یک از نوازندگان انتخاب نشدند و شورای هنری ارکستر در مراحل بعدی نوازندگان این سازها را معرفی خواهد کرد.
شورای هنری ارکستر سازهای ایرانی بنیاد رودکی متشکل از پریچهر خواجه، علی بهرامیفرد، حسام اینانلو، قاسم رحیمزاده و امیرعباس ستایشگر است. این ارکستر با هدف ارتقای سطح کیفی اجراهای موسیقی ایرانی، فراهمسازی بستر حرفهای برای هنرمندان، خلق تجربههای نوین و بازآفرینی گنجینه موسیقی دستگاهی ایران تشکیل شده و به زودی فعالیت خود را آغاز میکند.






