به گزارش سایت خبری راوی هنر به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، نتایج نهایی آزمون ارکستر سازهای ایرانی که در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مردادماه ۱۴۰۴ در تالار رودکی برگزار شد، منتشر گردید.
پس از اعلام فراخوان رسمی این بنیاد، نوازندگان سازهای قانون، تار، سنتور، کمانچه، عود، تنبک و نی برای شرکت در آزمون ثبتنام کردند. بیش از ۲۰۰ نفر متقاضی بودند که پس از بررسی، ۱۱۶ نفر واجد شرایط حضور در آزمون حضوری شناخته شدند. این آزمون طی دو روز در تالار رودکی و در حضور هیئت داوری برگزار شد.
بر اساس ارزیابیهای تخصصی شورای هنری ارکستر، نفرات برگزیده به شرح زیر معرفی شدند:
۱. آرش پورمحمدی (تار)
۲. شهرزاد سپهری شایان (تار)
۳. علی محمد افتخاری (تار)
۴. مرتضی سلطانی (بمتار)
۵. حسین خواص (سنتور)
۶. آیناز رائی (قانون)
۷. بهزاد گلشنی (کمانچه)
۸. دانیال نرجآبادی (کمانچه)
۹. آیین موسویزاده (کمانچه)
۱۰. حسین شهریاری (کمانچه آلتو)
۱۱. عسل شاکری (قیچک)
در بخش سازهای عود، تنبک و نی، هیچ یک از شرکتکنندگان انتخاب نشدند و نوازندگان مناسب برای این سازها از سوی شورای هنری ارکستر در آینده دعوت خواهند شد.
اعضای شورای هنری ارکستر سازهای ایرانی بنیاد رودکی شامل پریچهر خواجه، علی بهرامیفرد، حسام اینانلو، قاسم رحیمزاده و امیرعباس ستایشگر هستند.
این ارکستر با هدف ارتقاء سطح کیفی اجراهای موسیقی ایرانی، ایجاد بستری حرفهای برای هنرمندان، تجربهآفرینی در موسیقی دستگاهی و بازشناسی گنجینههای ارزشمند موسیقی ایرانی تشکیل شده و فعالیت خود را بهزودی آغاز خواهد کرد.






