به گزارش سایت خبری راوی هنر، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با انتشار بیانیهای، ضمن محکومیت شدید تجاوز رژیم صهیونیستی به کشور ایران، از به تعویق افتادن پانزدهمین دوره جشن سالانه این انجمن خبر داد.
در متن این بیانیه آمده است:
«به نام انسانیت
در این روزهای تلخ، آنگاه که آتش جنگی ناجوانمردانه و بیرحم، خون آزادگان را به خاک میریزد و روح جهان را زخمی و دل سرزمینمان را داغدار میکند، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با تمام قامت و قاطعیت، این جنون و جنایت آشکار، این توحش بیشرمانه و تجاوز وحشیانهی رژیم سفاک اسرائیل را محکوم میکند.
ما سکوت در برابر چنین فاجعهای را خیانت به واژه، به هنر و به شرافت انسان میدانیم؛ و واژه را نه زینت خاموشی، که سلاح روشنگری و دادخواهی میدانیم.
در این روزهای زخمخورده، برگزاری جشن، شایستهی فرهنگ و هنر این سرزمین نیست. از همین رو، پانزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران که قرار بود در ۳۱ خرداد برگزار شود، تا طلوع روزی بایسته و شایسته، به تعویق میافتد.
امروز، زمان خشم شریف است؛ زمان ایستادن در کنار حقیقت، همدلی با دلهای داغدار و جانهای استوار، و پایداری در کنار نام بلند انسانیت و سرافرازی ایرانِ بیمانندمان.»






